{Vigyázz! Kész! Posztolj!} - Kedvenc regény

16:40:00


Sziasztok!☺

Mióta mondtam, hogy rossz az idő, azóta egyre csak jobb... Annyira örülök, mert mindjárt itt a nyár. De addig is itt egy újabb VKP.☺
Mint már a címből is kitalálhattátok, ma a kedvenc regénye(i)mről fogok kicsit beszélni.
Én nagyon szeretek olvasni, és nagyon sok kedvencem van, de próbáltam lesűríteni a listát, így ebben a bejegyzésben csak az egyrészes könyvek lesznek benne, és abból is csak 5.


Az első könyv, amit szeretnék megemlíteni az a Bezzeg az én időmben.  
Ez az a könyv, amit még ma is nagyon szívesen olvasok, és egymás után legalább háromszor elolvastam. A végén nagyon elgondolkoztam. Szerintem ez a könyv bármelyik generáció számára remek olvasmány. Könnyű a nyelvezete, jó a stílusa, érdekes a történet és egyszerű a vonal vezetése. Sokat lehet belőle tanulni. Hogy miről is szól?

„Bezzeg az én időmben nem csavarogtak fiúkkal a lányok.” "Bezzeg…" – mondják mindenre a felnőttek. Katit azonban nem érdeklik a régi történetek, ő most tizenöt éves, most szerelmes, most akar boldog lenni. Csak az első bál éjszakáján ébred rá: 1941-et ír a naptár, amikor a történelem, a felnőttvilág bármikor elszakíthatja őt szerelmétől, akár örökre is.Fehér Klára könyve az egyik legnépszerűbb ifjúsági regény. Mi lehet a titka? Talán az, hogy egy ilyen szomorú korszakról is képes bölcs derűvel mesélni. A szeretni való szereplők, a humoros helyzetek a mai olvasó számára is közelivé, átélhetővé teszik Kati és Laci történetét.

Következőnek mindenképp egy klasszikust mondanék, méghozzá a Büszkeség és Balítéletet.  

Szerelmek és félreértések klasszikus meséje a XVIII. századvégi Angliából. Az öt Bennet nővér élete a férjkeresés jegyében zajlik: anyjuk megszállottan próbálja biztosítani számukra a megnyugtató jövőt valami pénzes – és lehetőleg rangos – férfiú mellett. Csakhogy a jó eszű és éles nyelvű Elizabeth szélesebb perspektívákban gondolkozik, és ebben apja is támogatja őt. Amikor Mr. Bingley, a módos agglegény beköltözik az egyik szomszédos birtokra, felbolydul a Bennet-ház élete. A férfi előkelő londoni barátai és a vidékre vezényelt nyalka, ifjú katonatisztek közt bizonyára számos udvarlója akad majd a lányoknak. A legidősebb lány, a derűs és gyönyörű Jane úgy tűnik, meghódítja Mr. Bingley szívét. Ami Lizzie-t illeti, ő megismerkedik a jóképű, és látszólag igencsak dölyfös Mr. Darcyval, és máris kezdődik a nemek ádáz csatája. A helyzetet tovább bonyolítja, hogy Elizabeth nem várt házassági ajánlatot kap a Bennet-vagyont öröklő unokatestvértől, és amikor Mr. Bingely váratlanul Londonba távozik, magára hagyva a kétségbeesett Jane-t, Lizzie Mr. Darcyt teszi felelőssé a szakításért. Ám egy Lydiával kapcsolatos családi válsághelyzet hamarosan ráébreszti hősnőnket arra, hogy mindvégig balul ítélte meg ezt a büszke férfit…
Eredeti hangú, máig modern, magával ragadó történet, melyben magunkra ismerhetünk.


Én nagy rajongója vagyok a történetnek mint film, mint könyv formájában egyaránt. Mikor először kezdtem el, félbe hagytam egy egy év múlva már nagyon élveztem. Fel kell nőni hozzá. Jane Austentól ez az egyetlen könyv, amit olvastam, de a könyvei alapján készült filmek nagy részét láttam, és nagyon tetszenek a történetek. Könnyű olvasmány volt szerintem. Sosem tudom eldönteni, hogy melyik a büszkeség és melyik a balítélet. Mert mindkettőben volt minden. De talán Darcy a balítélet. Ezt inkább nagyobbaknak ajánlom, és főleg lányoknak, de szerintem a fúk számára is élvezhető. 

Következő kedvencem a Dublin street.  
 Ezt a könyvet elég fiatalon olvastam el, de nagyon tetszett, mert nagyon izgalmas, és viszonylag romantikus is, bár nem csöpög tőle. Vannak benne,... hogy is mondjam... érdekesebb jelenetek is, de a könyv abszolút élvezhető. Egyszerűen van megírva, de nem sablonos, és rengeteg váratlan fordulattal találkozhat az olvasó. Szuperek a tájleírások is. Ezt is az idősebb korosztálynak ajánlanám. Én teljesen véletlenül kezdtem el olvasni, de azóta is az egyik kedvenc könyvem. El is kezdem újra...☺ 



Négy éve az amerikai Jocelyn Butler, hátat fordítva tragikus múltjának, Edinburgh-ban kezdett új életet. Joss nem adja át magát a gyásznak, nem néz szembe a démonaival, és senkihez sem akar igazán közel kerülni, de miután beköltözik Dublin Street-i fantasztikus albérletébe, lakótársnőjének jóképű bátyja fenekestül felforgatja féltve őrzött magánéletét.


Braden Carmichael az a fajta ember, aki mindig megszerzi, amit akar. És ő most Jocelynt akarja az ágyába csábítani. Braden, miután megtudja, hogy Joss irtózik a komoly kapcsolatoktól, alkut kínál, amelynek keretében átadhatják magukat a vágyaiknak anélkül, hogy „túlbonyolítanák” a dolgokat. Jocelyn merő kíváncsiságból belemegy az egyezségbe, miközben nem is sejti, hogy a skótot egyetlen cél vezérli: a lelkéig lemezteleníteni a konok lányt…


Egy olyan könyv következik, amit szerintem nagyon sokan ismernek és szeretnek. Az rója Leiner Laura, és nekem ez a könyv tetszett Tőle eddig a legjobban. Eddig mindig elolvastam télen, hogy legyen egy kis nyár feelingem, és nyáron is, mert akkor meg jobban bele tudom élni magamat a történetbe. Aki még nem találta ki miről van szó, annak segítek. Ez nem más, mint a Bábel. 
 A többi könyvét is nagyon szeretem az írónőnek, de ez áll hozzám a legközelebb. Egyébként én a Szent Johanna Gimi alatt szerettem meg az olvasást. ☺ 
Ez egy igazi kamasz regény, lányoknak. A szereplők átlagos kamaszok. Nagyon jó kikapcsolódást nyújt egy délután leülni és ezt lapozgatni. Együtt nevethetünk, sírhatunk, vagy épp dühönghetünk a főszerepló lánnyal, Zsófival, aki barátaival nyáron ellátogat a Bábel fesztiválra és itt rengeteg különleges dolog történik velük. Laura olyan jól fogalmaz, hogy szinte érzem a nap melegét magamon, hallom az esőcseppek kopogását, és mindent tisztán látok magam előtt. Ezt a könyvet mindenkinek csak ajánlani tudom!!!☺♥


Bábel. A legnagyobb nyári zenei fesztivál, valahol Pápa mellett. Mi lehet jobb annál, mint tizenhét évesen, életedben először, egy hetet eltölteni itt a barátaiddal? A zárónapi koncert a Red Hot Chili Peppersé, és Zsófi többek között azért érkezik, hogy találkozhasson Anthony Kiedisszel. Na de addig még sok minden történik vele, Napsival, Abdullal, Hipóval és Szaszával az Európa, Ázsia, Afrika és Ausztrália színpad körül… Bábel. Ha voltál már fesztiválon, azért fogod szeretni, ha még nem voltál, azért.



Az utolsó könyvvel, pedig megszegem, amit az elején mondtam, mert ez egy két részes könyv, de muszáj megemlítenem. Az tényleg benne van a top 50 könyvemben. még hozzá a legelején...☺ A Soha határa nagyon sok mindenre megtanított. Egy lebilincselően izgalmas, kicsit romantikusabb könyvről van itt szó, ami Amerikában játszódik. Két része van, a második az Örökké határa, de nekem a második már annyira nem tetszett. A két könyvet egy hétvége alatt kiolvastam, és az elsőt rögtön újra is kezdtem. Nekem nagyon tetszett, és valamennyire hatással is volt rám. Körülbelül én is úgy gondolkozok, mint Camryn. Legalábbis abban biztos, hogy nem akarok ülni és punnyadni, nem akarom, hogy a hétköznapok monotonsága magába szippantson. Még akkor se ha már elmúltam 70 éves. Jó, ha vannak az embernek állandó megszokott dolgai, de nekem nagyon sok élettér, és változatosság kell. Ezt is inkább az idősebb korosztálynak tudnám ajánlani, a néhol kicsit korhatárosabb részek miatt.


Camryn Bennett még csak húszéves, de azt hiszi, pontosan tudja, milyen lesz majd az élete. Ám egy vad éjszaka után az észak-karolinai Raleigh legmenőbb belvárosi klubjában ismerősei és önmaga elképedésére úgy dönt, otthagyja megszokott életét, és elindul a vakvilágba. Egy szál táskával és a mobiltelefonjával felszáll egy távolsági buszra, hogy megtalálja önmagát – és helyette rálel Andrew Parrish-re.

A szexi és izgató Andrew úgy éli az életét, mintha nem lenne holnap. Olyan dolgokra veszi rá Camrynt, amilyenekre a lány sosem hitte magát képesnek, és megmutatja neki, hogyan adja meg magát a legmélyebb, legtiltottabb vágyainak. Hamarosan ő lesz Camryn merész új életének központja – olyan szerelmet, vágyat és érzelmeket kelt, amilyeneket a lány korábban elképzelni sem tudott. De Andrew nem árul el mindent Camrynnak. Ez a titok vajon örökre összehozza őket – vagy mindkettőjüket elpusztítja?



Most ennyire jutott időm, de még rengeteg könyvet tudnék a "kedvenc" kategóriába sorolni. Remélem Ti is sokat olvastok, és megnézitek valamelyiket innen!☺ Szép hetet! Legyetek huncutok!

XoXo,
Lia ♥


A Többiek kedvenceibe itt nézhettek be:


You Might Also Like

2 megjegyzés

  1. A Büszkeség és Balítélet az ,amit én nagyon szívesen elolvasnék,mert a film is nagyon tetszett (: Szóval gondolom filmben jobb.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én mindkettőt nagyon szeretem:) De filmből nekem az újabb változat a kedvencem :)

      Törlés

Címkék

Subscribe